zwangerschapsyoga

Zwangerschapsyoga

____

____

Indoor Mom Moves Workout

die yoga & zwangerschap combineert

Zwangerschapsyoga

Zwangerschapsyoga houdt je soepel tijdens je zwangerschap en bereidt je goed voor op de bevalling. Een zwangerschap en een bevalling vergt best veel van jouw lichaam en mind. Dus slim om daarbij wat extra support te gebruiken. Tijdens de zwangerschapsyogalessen doe je verschillende oefeningen voor kracht en oefen je technieken die kunnen helpen bij het verbeteren van de houding, het versterken van het bekken of het opvangen van weeën en ademhalingstechnieken om te kunnen ontspannen.

Mentale Fitheid

Verder wordt er in de les veel aandacht besteed aan jouw mentale fitheid. Er ligt veel nadruk op ontspanning. En dat is in deze hectische tijd voor veel aanstaande moeders best nog wel een uitdaging. maar is ook iets wat je gaat helpen bij je zwangerschap en de bevalling. Deze zwangerschapsyogales is echt een moment voor jezelf waar je in alle rust rust stil kunt staan bij jouw zwangerschap. Je maakt daarbij bewust contact met je kindje.

Ademhalingstechnieken

Door goed te luisteren naar je lichaam en verschillende ademhalingsoefeningen toe te passen, leer je je volledig te ontspannen en rust te vinden. Zo ben je niet alleen lichamelijk goed voorbereid op de bevalling, maar zit je ook tijdens je zwangerschap lekker in je vel!

Aandacht voor je veranderende lichaam en je kindje staan voorop tijdens de lessen. Je leert vertrouwen te hebben in je eigen kracht en je gaat aan de slag met overgave oefenen. Zo ga je goed voorbereid je bevalling tegemoet. Onderwerpen die aan bod kunnen komen tijdens de les of verwerkt zijn in oefeningen zijn onder andere:

  • Juiste stahouding
  • Veranderend lichaam tijdens de zwangerschap
  • Bewustwording (bekken)bodemspieren
  • Bevalhoudingen
  • Ademhalingstechnieken tijdens zwangerschap en bevalling

Probeer zwangerschapsyoga uit!

Ervaar zelf of de les goed bij je past. Je kunt vanaf 14 weken zwangerschap instromen en meedoen tot vlak voor de geboorte. De les is op sokken of blote voeten. Je hoeft alleen een handdoek en een warm vest mee te nemen. Waardevolle spullen mag je meenemen de ruimte in. Kijk op het lesrooster wanneer en waar deze les wordt aangeboden en reserveer de les in de agenda. Een zwangerschapsyogales duurt 1 uur.

Post Pila-Yoga

Als je bevallen bent kun je het sporten weer goed opbouwen met deze intensieve indoor les. Het is een combinatie van yoga en pilates waarbij je kracht oefent en spierversterkende oefeningen doet. Vooral het sterker maken van jouw core staat centraal. Ook als je al langer moeder bent kun je deze actieve les heel goed volgen.
Je kunt na de bevalling ook altijd eerst weer een paar lessen zwangerschapsyoga of Belly Balance meedoen en daarna vanaf een week of 10-12 na de bevalling doorstromen naar de Post-Pila Yoga. Bij klachten (bekken of diastase=rechte buikspieren nog niet helemaal gesloten of litteken na keizersnede) na de bevalling kun je het beste met Mom Moves overleggen welke les op welk moment het beste bij je past.

Mom Moves Utrecht: sporten als je zwanger of bevallen bent!

Sporters bij Mom Moves geven ons een 8.3!