Sporten bij Mom Moves

Zowel indoor als outdoor trainingen samen met andere (aanstaande) moeders

Sporten in combinatie met zwangerschap

Zwanger zijn hoeft niet te betekenen dat je stil moet zitten. Integendeel: door te sporten tijdens je zwangerschap verminder je de kans op zwangerschapskwaaltjes zoals misselijkheid en vermoeidheid. Het is wetenschappelijk bewezen dat bewegen tijdens de zwangerschap zorgt voor minder klachten zoals rugpijn. Het sporten draagt tevens bij aan een goede conditie, fitter gevoel en betere gewichtstoename. Je leert te vertrouwen op je veranderende lichaam en je bereidt je fysiek voor op de bevalling. Bovendien geef je, door te sporten, je lichaam én je geest een dosis exclusieve aandacht; gezonder kan het niet.

Het voordeel van sporten tijdens je zwangerschap bij Mom Moves is het feit dat je persoonlijke aandacht en gepast advies van onze professionele trainsters krijgt. De trainingen van Mom Moves zijn aangepast op de zwangere vrouw. Je kunt aansluiten bij de trainingen van Mom Moves gedurende je hele zwangerschap. Ook na je bevalling ben je welkom om weer back in shape te komen.

Persoonlijke trainingen aangepast op jouw niveau

De lessen van Mom Moves vinden plaats in gemengde groepjes: vrouwen die zwanger zijn en vrouwen die bevallen zijn sporten mee. Bij de start van elke les zal de trainster vragen wie in is voor meer inspanning en wie het rustig aan wil doen. Zo kun je altijd zelf je niveau en grenzen aangeven. Onder begeleiding van onze professionele trainsters doe je samen met maximaal 15 andere aanstaande of kersverse moeders oefeningen voor conditie en kracht. Doordat de groep niet groot is, is er voor iedereen persoonlijke aandacht. Je niveau maakt dus niet uit: Mom Moves is sporten voor iedereen. De meeste (aanstaande) moeders beginnen tussen de 10 en 20 weken van hun zwangerschap en trainen nog een aantal maanden na de bevalling door voor hun herstel. De lessen van Mom Moves duren één uur en vinden zowel binnen als buiten plaats. In verschillende buurthuizen en parken in Utrecht zijn wij dagelijks te vinden. De trainsters herken je aan de mintgroene sportoutfits.

WAAROM SPORTEN BIJ MOM MOVES IN UTRECHT?

Je conditie op peil

Je spieren sterk

Voel je happy

Tijd voor jezelf

Flexibel met lessenkaart

Bij Mom Moves zit je niet vast aan een duur abonnement. Je kiest een lessenkaart die bij jou past. Zo reserveer je de les die jij wilt volgen en als je een week niet kunt dan kost het je dus ook niets. Je kunt een account aanmaken, een losse les aanschaffen en dan reserveer je de les die je wilt volgen. Als je binnen 10 dagen na de proefles een lessenkaart koopt krijg je het bedrag van de losse proefles weer 100% retour. Zo kun je bij Mom Moves een gratis proefles volgen. Enthousiast geworden? Meld je aan! Zie hier welke stappen je kunt nemen.

Sporten na je bevalling

Ook na je bevalling is sporten belangrijk en fijn. Vanaf ongeveer 6 weken nadat je bevallen bent (minimaal 8 weken na een keizersnede, maar overleg met je arts hierover) kun je bij Mom Moves aan de slag om weer fit te worden. Je ontvangt van ons na je bevalling een bekkenbodemoefenprogramma met oefeningen die je thuis kunt doen. Wanneer je na de bevalling de trainingen bij Mom Moves weer wilt oppakken, dan kun je na 6-8 weken dus aansluiten. Sterker nog: we raden je zelfs aan om zeker tot 6-9 maanden na je bevalling te blijven sporten bij Mom Moves. Onze trainsters kunnen je op een veilige en verantwoorde wijze begeleiden in je weg naar herstel. Je bereikt op deze manier niet alleen vlugger je oude niveau, maar het is ook beter voor je lichaam. De Back on Track intensive en Post Pila-Yoga zijn intensieve lessen als laatste opstap naar het reguliere sporten. Sommige deelneemsters trainen zelfs één jaar na hun bevalling nog bij Mom Moves.

Scroll naar top