Post Pila-Yoga

Aan de slag met jouw core

Train jouw core

Ben je bevallen van je kindje en hou je wel van een uitdaging? Dan kun je het sporten weer goed opbouwen met deze intensieve indoor les. Het is een combinatie van yoga en pilates waarbij je kracht oefent en spierversterkende oefeningen doet. Vooral het sterker maken van jouw core staat centraal. Ook als je al langer moeder bent kun je deze actieve les heel goed volgen. 

Voordelen van Post Pila-Yoga

Je doet oefeningen vanuit powerposes die jouw lichaam sterker maken. Met gecontroleerde krachtige bewegingen train je benen, billen, buikspieren, schouders en armen. Daarnaast bevorder je jouw flexibiliteit en souplesse door middel van diverse yogastretches. Na een zwangerschap moet je echt weer leren en oefenen om jouw buikspieren en core op een zorgvuldige, maar ook zeker uitdagende, manier aan te spreken. Door deze spieren goed te trainen, word je sterker en voel je weer toename van kracht. De oefeningen beschermen je rug in het dagelijks leven en dragen bij aan een goede houding zodat het in de toekomst hopelijk een hoop blessures en klachten kan voorkomen. Als je eenmaal weet hoe je je lichaam goed kunt inzetten om bepaalde bewegingen en oefeningen te doen heb je hier de rest van je leven profijt van. 

Na de Pila-Yoga les ben je

Doe mee!

Je kunt na de bevalling ook altijd eerst weer een paar lessen zwangerschapsyoga of Belly Balance meedoen en daarna vanaf een week of 10-12 na de bevalling doorstromen naar de Post-Pila Yoga. Bij klachten (bekken of diastase=rechte buikspieren nog niet helemaal gesloten of litteken na keizersnede) na de bevalling kun je het beste met Mom Moves overleggen welke les op welk moment het beste bij je past.

De les is op sokken of blote voeten. Je hoeft alleen een handdoek, een warm vest en water mee te nemen. Waardevolle spullen mag je meenemen de ruimte in. Een ding is zeker: na de les voel jij je sterker en ben je veel bewuster van de kracht van jouw lichaam.

Aan deze les doen vrouwen mee en ongeveer 12 weken geleden of langer geleden zijn bevallen. Kijk op het rooster wanneer en waar deze les wordt aangeboden en reserveer de les in de agenda.

Wat mom's zeggen

What I particularly enjoy is the diversity of workouts offered and the flexible arrangement with buying credit to spend on single lessons.

I am working out with MOM MOVES since the summer of 2019. I started early on in my pregnancy with outside bootcamp classes and continued all the way up to week 37. I never thought I would be that diligent and active during my pregnancy, but the professional and tailor-made training and the meeting of other mommies-to-be really kept me going, even on an early Sunday morning in the rain and wind.

What I particularly enjoy is the diversity of workouts offered and the flexible arrangement with buying credit to spend on single lessons. I pretty much tried everything during my pregnancy and not once felt like I didn’t get what I signed up for. A great bonus are the morning classes during your pregnancy and maternity leave. The mom and baby yoga was one of my highlights in the first weeks of being a mother.

After giving birth, it took me some time to find motivation and strength to start working out again. Without hesitating I returned to MOM MOVES and soon started following the Post Pila-Yoga classes given by Justyna every Thursday night. I knew her way of teaching already from the pregnancy yoga class and was very happy to see that even after giving birth I can train with her again. By now it is more than a year ago that I gave birth and I still follow Justyna’s class regularly. For me, it is the perfect combination of building strength and staying fit, and of refining my yoga skills and trying new things. The classes are challenging but always leave room to adapt according to your level of fitness, and Justyna makes sure that everyone feels welcome and supported. With baby number 2 on the way I will have to take a break soon, but I cannot wait to come back!

review dani

Dani

Pretty much tried everything during pregnancy

Scroll naar top